Egy üzlet sikere múlhat a cég arculatán? Szerintünk nagyon is!
Legyen akár induló-, vagy meglévő - a piacon már jólismert - vállalkozás, fontos, hogy törekedjen az egyediségre és egyben az egységességre.
Elmondhatjuk, hogy a cégek döntő többségének nagy vágya, hogy az ügyfél az első pillantásra beleszeressen a weboldalába, megjegyezze a logóját, a cég nevét, termékeit.
A vállalati arculat a vállalatok egyik legfontosabb kommunikációs eszköze, amely segítségével pozitív első benyomást és bizalmat kelthetünk potenciális ügyfeleinkben.
A megfelelő arculat:
-
tükrözi a vállalat kultúráját, egyediségét,
-
stabilitást, megbízhatóságot sugall,
-
megkülönbözteti a céget versenytársaitól,
-
könnyű azonosíthatóságot és pozitív márkaüzenetet közvetít.
A legminimálisabb arculat elemei a logó, a színek, betűtípus(ok), névjegy, weboldal. Ez az alap, mely bővíthető levélpapír, boríték, e-mail aláírás, céges dosszié, mappa, bélyegző és egyéb – a cég tevékenységi köréhez köthető – elemekkel.
Ezeket az elemeket összegyűjtve az arculati kézikönyv tartalmazza, amely „mankóként” szolgál a cég kommunikációs anyagainak elkészítéséhez. Pontosan meghatározott szabályokat fogalmaz meg arra vonatkozóan, hogyan épül fel a logó, milyen változatai vannak, egyes felületeken hogyan szerepelhet, hogyan alkalmazható különböző módokon. Tartalmazza a főbb színeket, betűtípusokat, névjegykártya mintát, de akár olyan elemeket is feltüntethetünk benne, mint például a céges autón szereplő matricák elemei, céges egyenruhák, stb…
Az arculat legfontosabb eleme maga a vállalkozás logója!
A logó nélkülözhetetlen a márkaépítésben. A céglogó mellett megkülönböztetünk brand- vagy márkalogót, terméklogót. Fontos kritériuma, hogy minden médiafelületen, kicsiben-nagyban, feketén-fehéren, színesben jól kivehető legyen. Legtöbb eseteben egy emblémát és egy feliratot foglal magába, de van olyan eset is, mikor a cégnév, terméknév egy jól megtervezett formában önmagában adja a logót. A lehetőségek tárháza végtelen.
Mi a Litofilmnél minden esetben a logó megvizsgálásával kezdjük az arculattervezés folyamatát! Amennyiben az ügyfél nyitott a változásra, mi minden esetben több logóvariációt készítünk, amelyet alkalmazási felületeken ábrázolunk. Az arculati kézikönyvben leírjuk a logó használatának lehetőségeit, a használható környezeti színeket, a hozzá kapcsolódó betűtípusokat és tiltásokat.
De ne szaladjunk ennyire előre, szépen haladjunk lépésekben!
6 lépésben foglaltuk össze, hogy nálunk hogyan zajlik az arculatfrissítés, vagy új arculat kialakítás!
1. Fogalmazd meg, hogy pontosan mit szeretnél közvetíteni a külvilág felé vállalkozásoddal!
2. Fordulj hozzánk bizalommal!
3. Megismerjük az iparágat, vállalkozásodat, célcsoportodat, konkurenciáidat, céljaidat!
4. Átbeszéljük, hogy ragaszkodsz-e a régi elemekhez, a logóhoz vagy készen állsz-e egy teljesen új arculat tervezésére.
5. Grafikusaink megkezdik a munkát, megkezdődik az ötletelés, több tervet készítenek, hogy biztosan megtaláljuk a jó irányt.
6. A tökéletes terv kiválasztása után indulhat is az elemek egységesítése, az arculati kézikönyv elkészítése.
ARCULATI REFERENCIÁKÉRT KATTINS IDE!
Arculatfrissítést vagy új külsőt itt tudunk neked varázsolni:
Litofilm Kft.
A vizuális kommunikáció szakértője!
6721 Szeged, Lechner tér 12.
+36 30 682 0793